مصرف لبنیات پرچرب ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهدبر اساس یک تحقیق تازه، مصرف زیاد لبنیات پر چرب، با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. بر این اساس مصرف محصولات لبنی پر چرب سلامت قلب را به خطر نمی‌اندازد.

🔹این تحقیق که توسط تیم بین‌المللی از متخصصان انجام شده، دیدگاه رایج درباره لزوم پرهیز از مصرف محصولات لبنی پر چرب نظیر ماست، پنیر  و شیر، به دلیل بالا بودن میزان چربی‌های اشباع‌شده آنها را به چالش کشیده است.

🔹این گروه از محققان می‌گویند شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد  در بحث سلامت، نوع و منبع چربی‌های خوراکی نقش مهم‌تری از میزان مصرف چربی ایفا می‌کند.

🔹محققان مصرف چربی‌های لبنی را در ۴۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان سوئدی که همه ۶۰ ساله بودند، بررسی کردند.

🔹در این تحقیق، شرکت‌کنندگان به طور متوسط بیش از ۱۶ سال تحت‌نظر بودند  و مواردی نظیر مرگ، حمله‌های قلبی، سکته و سایر بیماری‌های قلبی عروقی در آنها بررسی شد.

🔹یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در کسانی که سطح اسیدهای چرب در بدن‌شان بالا بود، در پایین‌ترین حد بود.

منبع: BBC


تاریخ انتشار: 19:56:44 1400/07/01
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
موضوعات مرتبط
یک هشدار پزشکی مهم در روزهای سرد/ مراقب سکته‌ سرمایی باشید! مردان در تیررس سکته قلبی؛ ۳۵ سالگی مرز جدید خطر توصیه های دانشگاه هاروارد برای کسانی که در مرز دیابت هستند آزمایش خون Galleri می‌تواند بیش از 50 نوع سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد برای پیشگیری از سکته قلبی (حمله قلبی) چه آزمایش هایی توصیه می شود نقش مصرف اُمگا -3 در کاهش خطر ابتلای زنان به آلزایمر سرنخ‌های جدیدی در مورد چگونگی شوک آنافیلاکسی توسط غذاها رویکرد جدید دانشمندان به خون قاعدگی؛ مایعی برای تحقیق درباره آندومتریوز، دیابت و سرطان تحول در کنترل آنتی‌بیوتیک‌ها با استفاده از نور سوکرالوز و اختلال در باروری مردان توکسوپلاسما گوندی  و ناباروری مردان کرونا شایع‌ترین ویروس تنفسی در گردش در کشور اطلاعات تکمیلی و راهنمایی برای ارائه‌دهندگان واکسن در خصوص استفاده از واکسن ۹‌ظرفیتی HPV روز جهانی آزمایشات بالینی مبارک ایران با «گاردیسان» به جمع تولید کنندگان واکسن چهار ظرفیتی HPV پیوست
رفتن به بالای صفحه