چگونه میزبان کرونا در ادارات نباشیم؟


این روزها برخی از ما ناچار هستیم که در محیط کار خود حضور داشته باشیم. با رعایت نکات بهداشتی  می توانیم انتقال ویروس را به حداقل برسانیم و هم خود و هم مراجعینمان  را از  بیماری محافظت کنیم.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  ما همان طور که در مقابل مراقبت از خود و خانواده مان مسئول هستیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. رعایت موارد زیر میزان استرس شما را در محیط کار را کاهش می دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می کنند. همچنین چالش های احتمالی بین شما و مراجعین تان نیز کمتر می شود.

اطلاع رسانی وآموزش :  نصب تابلوی بزرگی که به مراجعین تذکر دهد در صورت داشتن علایم  سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند

 

به همه مراجعین یادآوری کنید که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند و در صورت عطسه یا سرفه با  دستمال یا گودی آرنج خود مانع انتشار ویروس شوند.

 

نصب پوسترها اعلامیه هایی در نقاط  مرتبط اداره برای یادآوری شستشوی صحیح دست ها، رعایت فاصله و سایرنکات بهداشتی کمک کننده است.

 

تذکر شفاهی هم اگر به شکل مناسب محترمانه انجام شود، بیشتر کمک می کند.  کارمندان هم دراین مورد باید مرتبا آموزش ببینند.

 

معاینه مراجعین در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت کنید

 

رعایت فاصله:  کارمندان فقط برای کارهای ضروری به اداره فراخوانده شوند. درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. ماموریت ها سفرهای کاری تا حدامکان لغوشوند. 

 

کارمندان حتما فاصله بیش از یک متری را با هم رعایت کنند. این فاصله با ارباب رجوع هم اهمیت دارد.

 

از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میز کارمندان نگذارد.

 

درصورت رد و بدل کردن مدارک، پوشه،  خودکار یا  هر وسیله دیگری حتما از دستکش استفاده کنید و به موقع دست های خود را بشویید.

 

جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه می شود از سیستم  نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند. و در خارج از  اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند

 

ضدعفونی:  میز، تلفن ها، موبایل ها، صفحه کلید، موس و پد موس و سایر اجزای کامپیوترها، دستگیره های درها، کشوها و قفسه ها، دسته های صندلی ها حتما بایستی مرتبا ضدعفونی شوند.

 

 فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد.

 

سرویس های بهداشتی بیشتر از قبل نظافت وضدعفونی می خواهند

 

وسایل بهداشتی:  وجود صابون ومواد ضدعفونی کننده کافی در سرویس بهداشتی ودر فضای اداره را مرتب چک کنید. 

 

جعبه دستمال کاغذی دردسترس همه کارکنان و مراجعین مورد نیاز است

 

کارمندان درصورت مواجهه مستقیم با همدیگر و با ارباب رجوع از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

شناسایی وجداسازی موارد مشکوک:  به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه  سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن ها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴٠٣٠ تماس برقرار کنند.

 

امضاء و اثر انگشت خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید. اگر خودکار نداشت  خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید.

 

در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه  الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجع قرار  دهید.

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

واحد ایمنی و بهداشت آزمایشگاه پاتوبیولوژی رازی بابل

 



تاریخ انتشار: 17:3:25 1399/01/23
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
رفتن به بالای صفحه