آخرین آپدیت CDC در مورد کاهش زمان قرنطینه از 10 روز به 5 روز
با توجه به اطلاعات جدید در مورد بیماری کووید-19 و واریانت اومیکرون ، مدت زمان قرنطینه بیماران از 10 روز به 5 روز کاهش یافته به شرط آنکه در روز پنجم بدون علامت بوده و 5 روز بعد در حضور دیگران از ماسک باید استفاده کنند (به منظور به حداقل رساندن احتمال آلودگی دیگران).

این تغییرات بدین دلیل داده شده است که مشخص شده است که اکثریت انتقال بیماری در ابتدای بیماری صورت می گیرد (عموماً یک الی دو روز قبل از شروع علایم و 2 الی 3 روز بعد از شروع علایم).

بنابراین، افرادیکه تست مثبت هستند، در صورتی که بدون علامت باشند ، فقط 5 روز ایزوله می شوند و سپس از قرنطینه خارج شده و فقط تا 5 روز بعد در حضور دیگران باید ماسک بزنند.

علاوه بر این، CDC در حال به روز رسانی دوره قرنطینه توصیه شده برای افرادی است که در معرض COVID-19 قرار دارند (exposed to COVID-19). 

برای افرادی که واکسینه نشده اند و یا کسانی که بیش از شش ماه از دوز دوم mRNA خود (یا بیش از 2 ماه پس از واکسن J&J) گذشته است و هنوز دوز بوستر را نزده اند، CDC اکنون قرنطینه 5 روزه را توصیه می کند و سپس از ماسک برای 5 روز دیگر استفاده شود. 

از طرف دیگر، اگر قرنطینه 5 روزه در این افراد امکان پذیر نیست، ضروری است که فردیکه در معرض تماس با یک بیماری مبتلا به کووید-19 قرار گرفته، از یک ماسک مناسب (a well-fitting mask) در زمانیکه در تماس با افراد دیگر است، به مدت 10 روز استفاده کند. 

افرادی که واکسن تقویتی خود را دریافت کرده اند پس از قرار گرفتن در معرض بیماری که مبتلا به کووید-19 بوده است نیازی به قرنطینه ندارند، اما باید به مدت 10 روز از ماسک استفاده کنند. 

برای همه افرادی که در معرض بیماری کووید-19 قرار گرفته اند، بهترین معیار برای ارزیابی انجام آزمایش SARS-CoV-2 در روز 5 پس از در معرض قرار گرفتن است. 

در صورت بروز علائم، افراد باید فوراً قرنطینه شوند تا زمانی که آزمایش منفی تأیید کند که علائم منتسب به COVID-19 نیستند.

داده های آفریقای جنوبی و بریتانیا نشان می دهد که اثربخشی واکسن در برابر عفونت برای دو دوز واکسن mRNA تقریباً 35٪ است. 

دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 اثربخشی واکسن در برابر عفونت را به 75 درصد بازمی گرداند. 

واکسیناسیون COVID-19 خطر ابتلا به بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از COVID-19 را بشدت کاهش می دهد.

بنابراین CDC به شدت واکسیناسیون کووید-19 را برای همه 5 سال به بالا و دوز بوستر را برای همه 16 سال و بالاتر تشویق می کند. 

واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خود و کاهش تأثیر COVID-19 بر جوامع ما است.

https://www.cdc.gov/media/releases/2021/s1227-isolation-quarantine-guidance.html


تاریخ انتشار: 19:20:6 1400/10/13
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
رفتن به بالای صفحه